(інструктивно-методичні рекомендації)
Навчальні програми.
Концептуально-методичні
підходи до навчання ІМ.
Форми роботи.
Оцінювання
навчальних досягнень.
Рекомендована схема
календарно-тематичного плану.
Запис на сторінці
класного журналу (зразки).
У 2017/2018 навчальному році вивчення іноземних мов
здійснюється на навчальними програмами:
1. «Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх
навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних
мов 1 – 4 класи», Київ, 2016 р.
2. «Навчальні програми з іноземних мов для
загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим
вивченням іноземних мов 5 – 9 класи», Київ, 2017 р.
3. «Навчальні програми з іноземних мов для
загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим
вивченням іноземних мов 10 – 11 класи», Київ, 2017 р.
4. «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів.
Друга іноземна мова 5 – 11 класи», Київ, 2017 р.
Навчальні програми не встановлюють порядок вивчення
тематики ситуативного спілкування в межах навчального року, а вказують на
зміст, вивчення якого є об’єктом тематичного та семестрового контролю. Теми
навчальних програм пов’язані із проблематикою інтегрованих змістових ліній
(Екологічна безпека та сталий розвиток. Громадянська відповідальність. Здоров’я
і безпека. Підприємливість та фінансова грамотність.). Програми не обмежують
смислове та лінгвістичне наповнення інтегрованих змістових ліній. Учитель може
створювати альтернативні можливості задля поєднання знань та умінь, а також навчальних методів із метою
формування ключових життєвих
компетентностей учнів:
Ø Спілкування
державною (і рідною у разі відмінності) мовами.
Ø Спілкування
іноземними мовами.
Ø Математична
компетентність.
Ø Основні
компетентності в природничих науках і технологіях.
Ø Інформаційно-цифрова
компетентність.
Ø Уміння
вчитися впродовж життя.
Ø Ініціативність
і підприємливість.
Ø Соціальна та
громадянська компетентності.
Ø Обізнаність
та самовираження у сфері культури.
Ø Екологічна
грамотність і здорове життя.
Запровадження оновлених програм із іноземних мов висуває
певні вимоги до організації та проведення уроку, а саме:
Концептуально-методичні підходи до навчання ІМ
1. Компетентнісний.
2. Інтегрований (міжпредметний).
3. Комунікативно-діяльнісний.
4. Особистісно зорієнтований.
Форми роботи
o
Інтерактивні.
o
Кооперативне навчання.
o
Рольові та ділові ігри.
o
Проектні технології.
o
Методи «змішаного навчання».
o
Екскурсії.
o
Звернення до досвіду учнів.
o
Само-та взаємооцінювання.
Оцінювання навчальних досягнень
Основними видами оцінювання з іноземної мови є поточне, тематичне,
семестрове, річне, підсумкова державна атестація. Звертаємо увагу, що відповідно до листа Міністерства освіти і
науки України від 09.08.2017 року № 1/9-436 «Щодо методичних рекомендацій
про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у
2017/2018 навчальному році» поточне оцінювання
учнів не є обов’язковим на кожному уроці. Тематичне оцінювання проводиться
на основі поточного та не передбачає проведення окремого виду оцінювання.
Семестровий контроль проводиться у І та ІІ семестрах із 4 видів мовленнєвої
діяльності. До календарно-тематичного плану та класного журналу вноситься запис
«Контроль аудіювання», «Контроль говоріння», «Контроль читання», «Контроль
письма». Оцінка за семестр виставляється на основі тематичного оцінювання та
оцінок контролю із чотирьох видів мовленнєвої діяльності.
У 2017/2018 навчальному році в навчальні програми введено
поняття «очікувані результати» навчально-пізнавальної діяльності учнів. Ці результати
узгоджені із Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти та
визначаються: на кінець 4 класу – рівень А1 для загальноосвітніх навчальних
закладів, А2 для спеціалізованих загальноосвітніх навчальних закладів із
поглибленим вивченням іноземних мов; на кінець 9 класу − А2+ для загальноосвітніх навчальних закладів,
В1 для спеціалізованих загальноосвітніх навчальних закладів із поглибленим
вивченням іноземних мов; на кінець 11 класу В1 для загальноосвітніх навчальних
закладів, В2 для спеціалізованих загальноосвітніх навчальних закладів із
поглибленим вивченням іноземних мов; ІМ 2 – на кінець 9 класу – рівень А2, на
кінець 11 класу – В1.
Звертаємо увагу, що відповідно до листів Міністерства
освіти і науки України від 11.11.2014 року № 1/9-586 «Щодо здійснення вчителем
науково-дослідницької діяльності та пошукової роботи» та від 05.12.2014 року №
1/9-630 «Про неухильне дотримання принципів гарантування свободи педагогічної
діяльності вчителя» укладання календарно-тематичного та поурочного планів
здійснюється вчителем у довільній формі державною або іноземною мовами. Проте, слід зважати на дотримання
науково-методологічного підходу та понятійного апарату з предмета «Іноземна
мова». Календарно-тематичний план укладається вчителем, або може бути складеним
автором курсу (навчально-методичного
комплексу), але вчитель календаризує, визначає дати проведення
тестових робіт (за потреби; формат і змістовна частина тестової роботи − на
вибір учителя, тестові роботи проводимо як певний підсумок навчальної
діяльності) та семестрового контролю.
Рекомендована схема календарно-тематичного плану
№
з/п
|
Дата
|
Тематика ситуативного
спілкування
|
Змістові лінія
|
Мовний інвентар
|
Мовленнєва компетенція
|
Д/з
|
|||||||
Екологічна безпека та сталий
розвиток
|
Громадянська
відповідальність
|
Здоров’я і безпека
|
Підприємливість та фінансова
грамотність
|
Ф
|
Л
|
Г
|
А
|
Ч
|
П
|
Графа є необов’язковою
|
|||
1.
|
09.09
|
Запис на сторінці класного журналу (зразки):
Усне продукування за
темою «Я, моя родина, мої друзі».
Усне продукування:
опис власного досвіду.
Усне продукування:
висловлювання вражень, почуттів та емоцій.
Усна взаємодія за
темою «Свята і традиції моєї родини».
Усна взаємодія: обговорення
ролі молодіжної субкультури у сучасному мистецькому просторі.
Усна взаємодія: обговорення
рис характеру.
Усна взаємодія: аргументація
свого вибору.
Писемне
продукування за темою «Школа майбутнього».
Писемне
продукування: листівка-вітання зі святом.
Писемне
продукування: опис власного досвіду.
Створення індивідуального, колективного (групового)
проекту за темою «Наші улюблені літературні герої».
Немає коментарів:
Дописати коментар